INLEIDING
Onze databank aanvullende pensioenen (DB2P) vierde zijn 10de verjaardag. De eerste aangiften gingen in 2011 van start.
Helaas hebben we vorig jaar deze opmerkelijke gebeurtenis niet kunnen vieren. Daarom willen we tijdens onze jaarlijkse ontmoeting met de beveiligingsmanagers van de pensioeninstellingen in ons secundair netwerk dit jubileum eindelijk in de kijker zetten.
Sigedis nodigt u graag uit voor een speciale informatiesessie in het kader van de verjaardag van onze database DB2P.
De sessie wordt geleid door verschillende informatiebeveiligingsexperts. Zoals elk jaar bespreken we de informatiebeveiliging in het algemeen en er is ook ruimte voor de meer specifieke problemen waarmee u op dat vlak wordt geconfronteerd. Hiervoor plannen we vraag- en-antwoordsessies.
Maar ter gelegenheid van ons jubileum willen we ook graag de collega's ontmoeten van de aangevende instellingen die al jaren dagelijks samenwerken om onze databank te voeden en die mee de evolutie van DB2P hebben bepaald.
We staan stil bij de evolutie van DB2P de afgelopen 10 jaar en sluiten het evenement af in stijl met een verjaardagsdrink.
De sessie vindt plaats op maandag 17 oktober tussen 13u en 18u in de Pachecozaal in het centrum van Brussel.
Omdat u hebt bijgedragen aan de ontwikkeling en het succes van DB2P ontmoeten we u graag tijdens deze sessie samen met uw collega’s van de pensioeninstellingen, onze partners en Sigedis.
Gelieve uw deelname aan de informatiesessie en/of de verjaardagsdrink vóór 10 oktober te bevestigen via dit online formulier.
PROGRAMMA
13u-13u30 | Onthaal met koffie |
13u30-14u | Organisatie van het DB2P-netwerk binnen de sociale zekerheid - Mery Nange (Sigedis) |
Opfrissing van de organisatie en beveiligingsregels van het DB2P-netwerk (presentatie in het Frans). | |
14u-14u40 | Impact van het SCHREMS II-decreet op het netwerk - Kurt Maekelberghe (KSZ) |
Overzicht van de impact van het Schrems II-besluit op organisaties die gegevens uitwisselen met het netwerk van de sociale zekerheid (presentatie in het Nederlands). | |
14u40-15u10 | Stand van zaken informatiebeveiliging binnen het DB2P-netwerk & nieuwe minimumnormen/NIS-richtlijn - Kurt Maekelberghe (KSZ) |
Evolutie van het beveiligingsbewustzijn binnen het netwerk en overzicht van de nieuwe beveiligingsvereisten afkomstig van de feedback van het netwerk, de resultaten van de vragenlijst en nieuwe wettelijke verplichtingen (presentatie in het Nederlands). | |
15u10-15u40 | Bestrijding van frauduleuze e-mails - Ivo Tuytens (SFPD) |
Welke stappen ondernemen bij pogingen tot identiteitsdiefstal? Hoe een beveiligingsincident beheren, zoals frauduleuze e-mails gericht aan klanten / burgers? (presentatie in het Nederlands) | |
15u40-16u | Koffie pauze |
16u-16u30 | Getuigenis - Case Cybersecurity (Ellen De Laender - pensioeninstelling Euroclear) |
Getuigenis en praktische ervaring van toepassing van minimumnormen. | |
16u30-16u45 | Afsluiting: DB2P viert haar 10de verjaardag - Sofie Palmans & Steven Janssen (Sigedis) |
Terugblik op een bewogen start, een constructieve samenwerking en belangrijke realisaties - Vooruitblik naar nieuwe mijlpalen op korte en middellange termijn. (presentatie in het Frans en in het Nederlands). |
|
16u45-18u | Verjaardagsdrink |
PRAKTISCHE INFORMATIE
Locatie: Pachecozaal – Financiëntoren –Pachecolaan, 13 – 1000 Brussel
Toegang: Pachecozaal is bereikbaar met de trein (halte Noordstation en 10 minuten lopen via Vooruitgangstraat en Kruidtuinlaan) of met het openbaar vervoer - halte Kruidtuin:
- Metrolijn 2 of 6 richting Simonis/Elisabeth
- Trams 92 of 93
- MIVB Bus (61) of De Lijn (270, 271, 272, 318, 351, 358, 410, 470, 620)
Parking: Q-Park Pacheco & Interparking P44.
Taal: De sessie is tweetalig. Simultane vertalingen worden aangeboden in het FR & NL (aan te vragen uw inschrijving via het formulier).
Uurrooster:
- 13u-16u (sessie informatieveiligheid)
- 16u-18u (jubileum 10 jaar DB2P)
Inschrijving: Gelieve uw deelname aan de sessie informatieveiligheid en/of jubileumviering vóór 10 oktober 2022 te bevestigen via dit online formulier.
Informatie: Stuur uw vragen of opmerkingen naar event@sigedis.fgov.be